You Are Here: Home » המגזין - כתבות אופניים » אופני הרים מבמבוק? יש דבר כזה!

אופני הרים מבמבוק? יש דבר כזה!

יום אחד, לפני כמה שנים, דודו קרא סיפור באינטרנט על אדם שבונה שלדות אופניים מבמבוק.
הזמן עבר עד שבאוגוסט האחרון במהלך שיטוט ברחבי טורונטו הבחין בדלת גראז' פתוחה ובה שני חברים שעובדים על אופניים. מבט נוסף גילה שאלו אופני במבוק. החיידק נכנס לפעולה, וכאשר לחופשה של דודו נותרו ארבעה ימים בלבד, וזמן בניית שלדה לוקח כארבעה ימים בלחץ – המתמטיקה הייתה פשוטה.

דודו נכנס לעבודה בסדנה כאשר הוא בונה לעצמו שלדה מבמבוק ותהליך העבודה מונחה על ידי המומחים המקומיים. את הדרך בחזרה לארץ הוא עשה עם שלדת במבוק המיועדת לרכיבת הרים וגלגלי 29.

מאז האופניים מעוררים עניין וסקרנות בכל מקום שבו רואים אותם. האם זה באמת מספיק חזק? מה הקטע של הבמבוק בכלל? נסעתי לפגוש את דודו כדי לענות על כמה שאלות.

לבמבוק, כך מסתבר, יש כ-1,500 זנים ברחבי העולם. רק חלקם מתאימים לבניה וצריך לדעת מה להזמין. כיום יש כמה עשרות יצרני שלדות במבוק ברחבי העולם, אשר חולקים ביניהם ידע, נסיון, טיפים ורעיונות – כדי לשפר את התוצר הסופי של כולם.

אופני הרים 29 אינץ' עם שלדת במבוק בייצור עצמי.

אופני הרים 29 אינץ' עם שלדת במבוק בייצור עצמי.

כאשר בוחרים את הבמבוק הנכון, מקבלים אוסף תכונות שמזכיר לנו כמה הטבע גאוני. כדי למעוך במבוק צריך להפעיל עליו את אותו הכוח שצריך להפעיל על בטון, כך שהוא עמיד יותר למכות מקרבון או אלומיניום. ההתנגדות של במבוק לקריעה מעומס גבוהה יותר מאלומיניום, והחוזק שלו מגיע כולו מהקליפה החיצונית – כך שאת הפנים שלו ניתן לרוקן – גם להורדת משקל וגם להעברה פנימית של כבלים. מבחינת תחושה ברכיבה, יש דמיון לשלדות כרומולי – ספיגה מסויימת של חטטי הקרקע שמוסיפה לנוחות הרכיבה לאורך זמן.

  • לעמוד הפייסבוק של Sababike כבר הצטרפתם? עכשיו זה הזמן – היכנסו ולחצו על LIKE כדי לקבל עדכונים על כתבות חדשות!
ניתן לרוקן את החומר הפנימי בענפי הבמבוק ולאפשר העברת כבלים פנימית.

ניתן לרוקן את החומר הפנימי בענפי הבמבוק ולאפשר העברת כבלים פנימית.

הבמבוק כמובן נחשב לחומר בניה ירוק ושאינו דורש תהליך תעשייתי להפקה. כמובן שיתר חלקי האופניים הם מה שאנחנו מכירים, אז האופניים לא הפכו לירוקים לחלוטין מבחינת תהליך הייצור, אך זהו צעד בכיוון.

מה שעוד אהבתי, היא העובדה שכל אופניים יחודיים לחלוטין. גם אם בונים זוגות זהים מבחינת רכיבים וגאומטריה, לכל ענף יש את טביעת האצבע הייחודית לו, ואין זוג אופניים זהה לאחר. בהחלט מוסיף ל-cool factor.

אז יש לנו חומר קל, חזק, נוח ושניתן לעצב לכל צורך ונותן לנו אופניים שאין להם זהים בעולם. דודו לוקח את האופניים שלו למיטב הסינגלים המוכרים, למשל עדולם, בארי, חרובית ודומים, ולא מרגיש בכל חסרון אל מול אופני הרים סטנדרטיים.

קרבון? אלומיניום? פלדה? עזבו שטויות - צאו לקטוף במבוק!

קרבון? אלומיניום? פלדה? עזבו שטויות – צאו לקטוף במבוק!

תהליך הבניה דורש מיומנות, אך את זו ניתן לרכוש בסדנאות שונות בעולם, וגם בארץ אצל דודו- שהיום בונה שלדות או מעביר סדנאות אישיות לפי דרישה. החיבור בין חלקי הבמבוק השונים מתבצע על מכשיר ג'יג מקצועי, וההטמעה בין חלקי המתכת של האופניים לבין צינורות הבמבוק נבנית עם שילוב של אפוקסי וקרבון.

ניתן לבנות בעצם כל סוג אופניים שתחשבו עליו – תיור, עיר, הרים או כביש, עם כל קוטר גלגלים. חומר ביד היצור.

אז תזכרו, יום אחד קראתם באינטרנט על אדם שבונה אופניים מבמבוק, אין לדעת לאן הסיפור הזה יביא אתכם.

לשאלות על אופני הבמבוק אפשר לפנות לדודו בעמוד הפייסבוק שלו.

כל הזכויות שמורות - Sababike

Scroll to top