רוב הזמן, הצמיגים הם נקודת הקשר היחידה שלכם לקרקע, ולכן הם רכיב חשוב! e*thirteen הם שחקנים חדשים בשוק הצמיגים, ורצינו לבדוק מה הם מביאים לשולחן.
כתב: יוהן יאורד. צילום: טל רוזוב/יוהן יאורד.
סדרת הצמיגים החדשה שכוללת את ה-TRSr הדביקים יותר ואת ה-TRS+ העמידים יותר, פותחה לרכיבה אגרסיבית ובהתאמה לדור החדש של חישוקים רחבים יותר. בהתאם לכך הצמיגים הורכבו על חישוקי Hope 35 ואיתם יצאנו לשטח.
מאפיינים עיקריים:
- קוטר 27.5 / 29.
- רוחב 2.35.
- מוכנים לטיובלס, מעטפת מחוזקת לרכיבת אנדורו ולעמידות בפני תקרים, דופן צד מחוזק.
- תרכובת גומי משולשת לאחיזה מירבית ב-TRSr וכפולה לעמידות מירבית ב-TRS+.
- התאמה לתנאי רכיבה מגוונים כולל שורשים, סלעים, שטח מדורדר וחלק.
- משקל הצמיגים סביב 900 גרם (+- 30 תלוי בגרסה ובקוטר).
- יבואן: Bikedeal
רושם ראשוני
הצמיגים מרשימים למראה, עם פרופיל אגרסיבי וקוביות גדולות. נכון שיש צמיגים במידת רוחב גדולה יותר, אך ה-TRS הם 2.35 אמיתיים, ולמעשה קצת יותר רחבים מ-Maxxis High Roller 2.4. הצמיגים מיועדים לטיובלס וההרכבה על החישוקים הרחבים של Hope הייתה קלה, לא היה צורך אפילו באוויר דחוס, משאבת הרצפה הביתית עשתה את העבודה. הצמיגים מחזיקים לחץ יפה בסך הכל, אחת לשבוע יש צורך להוסיף מעט אוויר וזה הכל, סביר בהחלט.

סט ה-TRS מורכבים, דביק מקדימה ועמיד מאחורה
התנהגות ואחיזה
את הגרסה הדביקה יותר הרכבנו מקדימה ואת העמידה יותר מאחורה כדי למקסם את תכונות הצמיגים ברכיבה. ברכיבה ראשונה הציפייה הייתה שצמיג רחב ואגרסיבי לא יתגלגל טוב במיוחד, אבל בהשוואה שוב ל-High Roller המוכר לא הייתה תחושה של התנגדות גלגול משמעותית וניתן לומר שהצמיגים זזים יפה בשביל כזה רוחב ופרופיל. גם המשקל סביב 900 גרם נחשב תחרותי בקטגוריה.
הדבר הבא שניתן היה לשים אליו לב הוא כמות האחיזה שהצמיגים מספקים. בקו ישר, שיפוע צד או בהטיה חזקה בפניה הצמיגים נותנים המון ביטחון. בעיקר נעים לגלות שאין תחושה של “מדרגה” בין קו האמצע לקוביות הצד, ובהטיית האופניים מקבלים תחושה רצופה ואמינה של אחיזה ללא קשר לזוית. אם ממש מתאמצים להגיע לזווית חזקה, איבוד האחיזה מגיע בהדרגה ועדינות יחסית, בלי להפתיע יותר מדי ועם יכולת לתקן ולחזור למסלול בכיף.

אחיזה מצויינת לכל אורך ההטייה
שימוש בתנאים שונים
את הצמיגים יצא לנו לבחון אל תוך תחילת החורף במגוון תנאים, מאבק ועד רטוב ובסך הכל הצמיגים עובדים מעולה בכל התנאים שיצאנו אליהם. אם מצאנו הסתייגות אחת היא של-TRSr כן יש נטייה לצבור בוץ והוא לא מתנקה מעצמו בקלות, אך הוא עדיין יספק אחיזה אלא אם תוואי הצמיג נסתם לחלוטין. בתופעה זו נתקלנו בתנאים קיצוניים יחסית ולכן קשה להאשים את הצמיג שאינו צמיג בוץ ייעודי.
עמידות לאורך זמן
מבחינת עמידות, הצמיגים עבדו קשה כחודש וחצי עד לשעת כתיבת המבחן עם כשלוש עד ארבע רכיבות בשבוע ובינתיים אין מה לדווח. הצמיגים מחזיקים יפה גם מבחינת עמידות וגם מבחינת הטיובלס. דרך אגב, קבלו המלצה להשתמש בונטילים של e*thirteen לטיובלס, זה אולי נראה פרט שולי אבל הם עושים עבודה מצויינת גם מבחינת אטימה וגם מבחינת קלות ניפוח.

הונטילים של e*thirteen – מומלצים
המלצות ללחץ אוויר
יחסית לצמיגים אחרים בקטגוריה, ובעיקר עם חישוקים רחבים, יש אפשרות להוריד קצת את לחץ אוויר גם מתחת ל-25 Psi. ניסינו אפילו 22-23 והתחושה הייתה מצויינת אם כי גם נשאר דנט אחד בחישוק לספר את דעתו על העניין. הצמיגים והדפנות מחוזקים בצורה מצויינת ולכן מחזיקים קו וצורה גם עם לחץ אוויר קצת יותר נמוך מהרגיל, לחובבי הז’אנר.
למי הצמיג מתאים?
אם אתם רוכבים אגרסיביים ומחפשים סט צמיגים שייתן לכם המון ביטחון ואחיזה, ה-TRS צריכים להיות ברשימה שלכם. הצמיגים נותנים תחושה מצוינת של אחיזה וביטחון, וזה הצד החזק שלהם. הם לא הצמיגים שמתגלגלים הכי מהר בקטגוריה, אבל גם לא הכי לאט.
לרכיבות AM/אנדורו – אנחנו מאשרים וממליצים!

יוהן רוכב על צמיגי ה-TRS