צלם הבית ובוחן האופניים המקצועי יוהן יאורד בילה עם ה-Jeffsy כמה ימים במדירה, לאחר שהאופניים החדשים עוררו לא מעט סקרנות, הנה כמה רשמים מהרכיבה.
רכב וכתב: יוהן יאורד | צילום: יוהן יאורד / דניאל רוס
הטבה מיוחדת בשיתוף YT-Indutsries ו-Sababike ל-5 המזמינים הראשונים: חולצת YT וקורס טכניקת רכיבה מתנה!
YT-Industries משווקים ישירות מהיצרן לצרכן:
כאשר YT-Industries הוציאו את דגם האנדורו שלהם, ה-Capra, הם הפכו להיות בין הזוגות שקבעו את הרף למה אופני אנדורו צריכים לעשות ואיך הם צריכים להרגיש. עם דגם ה-Jeffsy החדש, החברה הגרמנית נכנסת אל עולם רכיבת השבילים, אך מבלי לאבד את ה-DNA האגרסיבי/טכני שלהם.
יוהן יצא לכמה ימי רכיבה על הג’פסי והנה הרשמים העיקריים שלו:
רושם ראשוני
לעומת אופני 160, הג’פסי מרגישים הרבה יותר קלילים. התחושה שלהם עדיין חזקה וסולידית, אבל קל יותר להזיז אותם לעומת אופני אנדורו טיפוסיים, וגם לעומת ה-Capra. איכות הגימור והפינישים הקטנים השתפרו מאוד, ורואים שהופקו אצל YT לא מעט לקחים מייצור ה-Capra, למשל מגיני שרשרת מובנים מאלומיניום וחוליה שמאפשרת שינוי גאומטריה של האופניים (לא מדובר בחלק שעובד בתנועה ויכול להתקלקל, אלא שינוי שעושים על הסטנד ).

ה-Jeffsy הם דגם חדש לחלוטין אך עם DNA ולקחים שמגיעים מה-Capra
למי שכבר רכב על ה-Capra או אופניים אחרים של YT, ברגע שעולים על ה-Jeffsy מרגישים בבית, זו בהחלט הגאומטריה המוכרת לטובה של YT. קל מאוד להתרגל אל האופניים והם משרים ביטחון רב כבר מהסינגל הראשון שנכנסים אליו, במידה מסוימת אפילו יותר מה-Capra. עם גלגלי ה-29, הציר המרכזי ממוקם נמוך יותר ביחס למרכז הגלגל ומקבלים את התחושה של “בתוך האופניים”.
דיווש וטיפוס
ה-Jeffsy הם אחד מזוגות האופניים הכי מהירים שרכבתי עליהם אי פעם. כל דיווש או פמפום של אלמנט על השביל מייצר הרבה מהירות ובאופן מיידי. האופניים גם מטפסים מעולה ומבלי שיש צורך להתעסק בידיות הנעילה או הפלטפורמה על הבולמים. לימים ארוכים על האוכף ורכיבות הרפתקניות, למעט אם אתם ממש מתכוונים להתחרות במרתונים, קשה לדמיין אופניים טובים יותר נכון לכרגע. האופניים משלבים מהירות גבוהה לסינגלים ונוחות גבוהה לדיווש ארוך.

ה-Jeffsy יתאימו מאוד לימים ארוכים ועתירי אקשן. למשל בעונת המדבר הבאה…
בירידות וקטעים טכניים
בירידות וסינגלים טכניים האופניים לא מפסיקים להיות מהירים במיוחד וקל מאוד לצבור איתם מומנטום גם מעל סלעים ושורשים. ברגע שמגיעים למסלולים עם אופי דאון היל אמיתי מבחינת גודל הסלעים והמכשולים, אפשר להתחיל להרגיש את מגבלות מהלך המתלה של 140 מ”מ. גם YT עצמם אומרים שאם אתם רוצים רכיבות באמת אגרסיביות, ה-Capra עדיין צריכים להיות הבחירה הראשונה, אך ל-90% מהרוכבים ב-90% מהמסלולים ה-Jeffsy יספקו את הסחורה ובוודאי שלא האופניים יהיו אלו שקובעים את מגבלת המהירות.
שתי תכונות מעולות נשמרו באופן מאוד דומה ל-Capra, האופניים מאוד מאוזנים באוויר, קל לקפוץ איתם וקל לנחות איתם. המתלה עדיין מאוד פרוגרסיבי כך שתמיד מרגישים כאילו שיש עוד קצת מהלך ספייר – אני מאוד שמח שהתכונות האלו נשמרו מכיוון שהן ממש הגדירו את ה-Capra וטוב להמשיך איתם לדגמים האחרים של YT!

ה-Jeffsy מאוזנים ונוחים גם בזמן אויר
אז למי האופניים מתאימים?
לדעתי 90% מהרוכבים בישראל שמחפשים אופניים לרכיבות טכניות יעדיפו את ה-Jeffsy לעומת אופניים בעלי מהלך ארוך יותר. במקרה שאתם חושבים שההגדרה של “אופני שבילים” הולכת להגביל אתכם, אני מציע שתצפו שוב בסרטון ההשקה ותראו כמה רחוק אפשר לדחוף את האופניים.